piątek, 18 marca 2016

Oprawa haftu na okrągło

Przy okazji wyszywania wróżek wpadł mi do głowy pomysł,
aby oprawić je na okrągło.
Zrobiłam kilka podejść i... udało się.
Chciałam podzielić się z Wami  moim sposobem :-)
Wybaczcie niedoskonałości, ale to mój pierwszy tutek.

Potrzebne materiały:
* tekturka - ok. 1mm grubości
* cienka taśma dwustronnie klejąca
* klej Magic
*nożyk (odcinam nim nadmiar taśmy,
bo nożyczki nie dają rady)
*podkładka do cięcia
*forma na kółko odpowiedniej wielkości
(u mnie specjalny nożyk do kółek).

Po wycięciu kółka z tekturki, przyklejam z jednej strony
taśmę dwustronnie klejącą.
Dzięki temu haft się nie przesuwa podczas naciągania od spodu.
Teraz przyklejam haft starając się, aby było równo
i obcinam go "w ząbki".
Potem każdy "ząbek" przyklejam na Magica do tekturki.
Trochę to pracochłonne, ale trzyma się dobrze
i kanwa nie strzępi się.
Aby z tyłu też było ładnie, można podkleić filcem
lub kolorową grubszą kartką.
Między filc a tekturkę warto też wkleić zawieszkę.

Podobnie postępuję z haftami na kartki.
Jak wyglądają takie kartki wielkanocne,
pokażę w następnym poście.

Pozdrawiam i zapraszam :-)

22 komentarze:

  1. Fajny pomysł na oprawę małych, lekkich prac. Idealna na zawieszki :)
    No i słodka ta dziewusia jajeczna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się ten sposób oprawy, prosty i efektowny:)Wspaniale to pokazałaś, ciekawa jestem tych kartek:) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały pomysł...ja na pewno skorzystam i nawet mam pewien pomysł :)
    Twoja wróżka...cudowna, zachwycająca ta seria:0
    Uściski :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjny pomysł :) Będę kiedyś musiała spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przydatny post. Ja w sumie nie oprawiałam niczego na okrągło, zwyczajnie nie miałam czego ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zawsze, ale to zawsze podziwiam za wytłumaczenie pt. "jak to zrobiłam"
    Doskonałe! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tutek klarowny i oczywisty. Wdzięcznam ja osobiście, gdyż w głowę zachodziłam jak pięknie i zgrabnie obrabiasz kanwę.
    Dziękuję Iwonko serdecznie i pozdrawiam słonecznie, a nawet wiosennie

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł i wykonanie. A wzorek jest uroczy :).

    OdpowiedzUsuń
  9. Serdecznie dziękuję za ciepłe przyjęcie mojego tutka :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wróżka ślicznie wygląda na okrągło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ☺
      To po prostu tańsza alternatywa dla dwunastu tamborków.

      Usuń
  11. Wspaniała i przydatna instrukcja oprawy haftu. Sam hafcik bardzo uroczy!

    OdpowiedzUsuń
  12. Trafiłam tu od Lidki, gdzie podałaś w komentarzu gdzie szukać oprawy na okrągło. Wiesz co świetnie to zrobiłaś, Bardzo fajnie wygląda ten haft tak właśnie oprawiony a jaj z następnego posta też są rewelacyjne. Tez ostatnio odkryłam blackwork i jestem nim zachwycona . Możesz podzielić się wzorkami na te jaja . ?? Szukam tez książki z wzorami do tej techniki. Wiem że taka jest i nawet chyba nie jedna . Niestety na razie bez skutku.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Iwonko, dziękuję CI bardzo za namiar na tego posta. świetnie to sobie wymyśliłaś i super wygląda. Ja do tej pory robiłam tylko w prostokącie, a teraz dzięki Tobie zacznę robić i koła :) Pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, Lidko, że przyda się i Tobie :)
      Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  14. Jak to się stało,że przeoczyłam taki fajny wpis?dopiero dzięki Lidzi tu trafiłam:))fajny pomysł z taśmą,ja podklejałam klejem,ale zanim on wyschnie to może się powyginać obrazek:)))dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Swietnie i przede wszystkim jasno to przedstawiłaś Iwonko- dziekuje! Na pewno skorzystam:) sciskam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Fantastyczny kurs Iwonko:)) Dziękuję za niego bardzo!!

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję, że jesteście, zaglądacie, wspieracie, komentujecie...