niedziela, 31 marca 2019

Haft, frywolitka i szydełko

Witam wiosennie :-)

Zostały jeszcze tylko dwie marcowe godziny, a ja bardzo chciałam przystąpić do pewnych zabaw.
Na początek wielkanocna ozdoba w wyzwaniu hafciarskim #2 u Uli, które zmobilizowało mnie do ukończenia dawnej pracy.
Bodajże w 2006 roku, w każdym numerze miesięcznika "Anna", pojawiały się samplerki, w których jednym z elementów był kolorowy kwadracik. I ja sobie te kwadraciki wyszywałam, nawet po kilka z danego wzoru. Miały ozdobić firankę, bieżnik i serwetki. I tak wiele lat przeleżały, nabrały mocy urzędowej i wreszcie ujrzały światło dzienne.
Kwadraciki naszyłam na len, podwinęłam brzegi mereżką i na Wielkanoc mój stół przyozdobi bieżnik i serwetki/podkładki. Zazdrostki na razie nie ma...
Całość wymaga jeszcze dokładnego prasowania, bo wyjątkowo uparty ten len, ale to już tuż przed śniadankiem wielkanocnym:
Sponsorem tego wyzwania jet pasmanteria internetowa Needle&Arta nagrodą dla zwycięzcy jest bon w postaci kodu rabatowego obniżający zakupy w sklepie www.needleart.pl o 100 zł.

Kolejny temat w marcu to frywolitkowe kwiatki w cyklu "Kocham frywolitkę", prowadzonym przez Renię i Justynkę. Do tej pory nie udało mi się nic do zabawy wysupłać, ale kwiatuszki mieć zapragnęłam i w ten sposób zmobilizowałam się do przypomnienia sobie kursu podstaw frywolitki z 2016 roku u Anetty (jeszcze raz bardzo dziękuję - wszystko niezwykle przejrzyście wytłumaczone).
Najpierw zaczęłam nieśmiało klikać jednym czółenkiem i pojawiły się pierwsze kwiatki i motylki. Ale było mi mało, uruchomiłam więc dwa czółenka i tak powstała zakładka. Na tym blogu znalazłam link do DMC Library - Tatting i stąd pochodzi wzór dużego kwiatka:
Zgłaszam moje skromne prace do wyzwania i jeśli czas pozwoli, postaram się rozwijać w tym zakresie :-)

Ostanie marcowe wyzwanie to "Polszczyzna i Rękodzieło" u Reni, w którym tematem jest "wyrwał się jak filip z konopi". I ja bardzo chciałam się wyrwać, więc wiosną prezentuję Wam prawdziwą szydełkową śnieżycę - 109 śnieżynek w 10 wzorach.
Bardzo przepraszam, że nie są jeszcze usztywnione, ale zabrakło mi czasu nawet na wciągnięcie wszystkich nitek... Pokażę je jeszcze raz, bliżej Bożego Narodzenia, wtedy już w pełnej krasie :-)
A zużyłam na nie około 1200 m kordonka:
 Nawet pingwin jest zdziwiony tym, co się dzieje ;-)
Przepraszam za tego tasiemca, ale pracowity tydzień i weekend w kuchni sprawiły, że nie udało mi się tego podzielić.

Dziękuję, że jesteście i życzę Wam wspaniałego, słonecznego i twórczego tygodnia :-)

49 komentarzy:

  1. Piękny będziesz miała stół w tym roku i kolejnych :) Dziękuję za udział w zabawie i życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Swietnie działasz! Nie wiedziałam ze frywolitkę tez placzesz:) a sniezynki pewnie beda cudne, u mnie tez ich troche powstaje :) a bieżnik i podkładki...szacun!

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, wiem ja, jakie zadowolenie towarzyszy wywiązaniu się z zadań i zrealizowaniu projektów, które tkwią w naszych głowach latami. Gratuluję konsekwencji, Iwonko :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. wspaniałe prace tworzysz Iwonko:)
    powodzenia w dalszej części:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj pracowity był u Ciebie marzec. Tyle pięknych prac pokończyłaś.

    OdpowiedzUsuń
  6. Śnieżynkowy zawrót głowy, to dopiero bajka :) taka choinka w bieli to i mnie się marzy :) Twoje kwadracikowe haftowanki sa przeurocze :) wszystkie prace sa śliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne to wszystko - bardzo podobają mi się bieżnik i serwetki.:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Iwonko jestem pod wrażeniem takiej ilości śnieżynek-brawo! Aż pozazdrościć mogę takiej pięknej ozdoby na choinkę. Bieżnik i serwetki świetne. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale super prace dziś u Ciebie. Pomysł na bieżniki i serwetki świetny , fajne są te kolorowe kwadraciki.
    Frywolitkowe ozdoby rewelacja, pięknie wyszły. Przy śnieżycy padałam, jak dla mnie rewelacja, choc nie zazdroszczę tego chowania nitek i usztywniania . Ale za to choinka będzie piękna.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Iwonko, ale świetne prace!!! Napracowałaś się przy nich ale warto było!! Twój stół świąteczny będzie cudnie wyglądał!! I piękne frywolitki :)) Jejku ile śnieżynek!!! Taka śnieżyca to może być nawet codziennie :)) Buziaki i miłego dnia!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wielki szacun za pomysł na bieżnik i serwetki. Bardzo podoba mi się połączenie przyjemnego z pożytecznym.
    A śnieżnej zamieci zwyczajnie zazdroszczę .

    OdpowiedzUsuń
  12. Spojrzałam na kwadraciki i padłam z wrażenia - to jest piękne :-) Drugi raz padłam patrząc na Twoje frywolitkowe dokonania :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Obrus jest nieziemsko piękny! Frywolitki kocham, więc te są dla mnie cudowne!
    A śnieżynek jest tak dużo, że trudno uwierzyć!
    Piękne prace.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Iwonko, piękne są Twoje prace. Frywolitki podziwiam z całego serca. A bieżnik i serwetki wspaniale ozdobią świąteczny stół.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniałe prace Iwonko! Podziwiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Kwiatuszki urocze i pewnie przysiądą razem z motylkami na kartkach?
    a ilość gwiazdek zaskakuje i zachwyca, będą się pięknie prezentować na choince:)
    Dziekuję za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Reniu, za zabawę :-)
      A frywolitkowe maleństwa robiłam z myślą o kartkach.
      Pozdrawiam serdecznie 😃

      Usuń
  17. Prawdziwa burza śnieżna. Oby kwiecień plecień nam takiej nie zafundował. Właśnie wczoraj sięgnęłam do lutowej Anny z 2006 roku szukając jakiegoś wzoru i natknęłam się na jeden z Twoich kwadracików :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Już sobie wyobrażam jak wspaniały efekt będzie z tymi śnieżynkami :)
    Ślicznie prezentują się serwetki, to bardzo oryginalny pomysł.
    Przesyłam cieplutkie pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  19. PODZIWIAM !!! Jak Wy się odnajdujecie czasowo w tych wszystkich haftach i dzierganiach ???
    Ja z papierem ledwo sobie radzę ;-( a gdzie czas na jakieś próby choćby z szydełkiem ???
    Pozdrawiam słonecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. O rany Iwonko ile pięknych prac, ja nie wiedziałam na czym oko zawiesić i w jakiej ilości... no rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  21. Niesamowite są te śnieżynki:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. o kwadracikach ani o takim miesięczniku nie słyszałam, ale efekt piękny,, więc to z pewnościa był bardzo fajny magazyn. Frywolitka, to coś cudnego, może kiedyś spróbuję, bo jak widze piękne efekty można wyczarować. Powodzenia w wyzwaniach! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. O rajusiu, ale cudny bieżnik i serwetki! Podziwiam Twoje zdolności :) A frywolitka to już dla mnie mistrzostwo świata :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo lubię te stare wydania "Anny" mam nawet parę numerów :)
    Pięknie wykombinowałaś ten bieżnik i te serwetki,całość to piękny komplet !!!
    Ta góra śnieżynek robi wrażenie,a zakładka jest śliczna,jeszcze takiej nie widziałam:)
    Serdeczności Iwonko.

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny komplecik, będzie świetną ozdobą wielkanocnego biesiadowania. Zmagania z frywolitką są mi doskonale znane i dlatego podziwiam Twoją wytrwałość i zachwycam się efektami.

    OdpowiedzUsuń
  26. Bieznik i podkladki super! Tez haftowalam podobne kwadraciki z Anny, ale zrobilam z nich 2 obrazki i chyba nieco inne one byly. Szkoda, ze Anny juz nie ma w Polsce. W Holandii sa nawet 2 wydania, ale bardzo malo xxx w nich :( Szkoda, bo to dzieki Annie wzielam sie porzadnie za xxx.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja zaczynałam wyszywanie z "Anną" w 1997 roku... i byłam strasznie rozczarowana, gdy zapowiadane na styczeń 2007 roku wzory z kotkami nie pojawiły się, bo z polskiego rynku zniknął ten świetny miesięcznik.
      Dziękuję za wizytę i pozdrawiam serdecznie 😃

      Usuń
  27. Piękny komplecik z kwadracikami.Dobrze sobie radzisz z frywolitką,piękne kwiatki.
    Moc śnieżynek zrobiłaś potem będą jak znalazł.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Komplet w kwadraciki jest rewelacyjny, chyba nawet to prasowanie bym przeżyła :) Frywolitkowe kwiatuszki prześliczne - na pewno świetnie je wykorzystasz. Na gwiazdeczki w pełnej krasie czekam z niecierpliwością.

    OdpowiedzUsuń
  29. Piękny komplet na wielkanocny stół Iwonko zrobiłaś. Frywolitki kiedyś spróbowałam, niestety ... nie pokochałam ale lubię u kogoś oglądać. Śliczne frywolitkowe kwiatuszki no i zakładka.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. Przepiękne prace. Oczywiście moje serce skradły szydełkowe śnieżynki, nie uprawiam tej techniki, stąd moje wielkie zamiłowanie do szydelka. Podziwiam

    OdpowiedzUsuń
  31. Iwonko bieżnik z podkładkami cudnie się prezentują. Miałaś super pomysł :).

    Maleństw frywolitkowe i zakładka też bardzo mi się podobają :).

    Widzę, że na Boże Narodzenie też jesteś już przygotowana. U Ciebie śniegu nie zabraknie :).

    OdpowiedzUsuń
  32. Napracowałaś się Iwonko i to z niebanalnym rezultatem. :) Podziwiam przede wszystkim cierpliwość Twoją do takich zajęć, choć i samo wykonanie znalazło u mnie spore uznanie. :) Szczególnie spodobały mi się podkładki i bieżnik z kolorowymi kwadratami. Dzięki Tobie nauczyłam się dziś nowego słowa - mereżka. :) Dziękuję.
    Pozdrawiam Cię ciepło wieczorową porą :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Zaskakujące hafty, niby malutkie, ale chyba pracochłonne. Świetny bieżnik i podkładki!!!
    Śnieżynek masz widzę pod dostatkiem na najbliższe Boże Narodzenie, będziesz mieć Iwonko zimowe święta:))

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo lubię minimalistyczne wzory, więc ten haft na lnie (chciałam napisać na lenie;))) bardzo mi się podoba- widać dopracowany w każdym aspekcie!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Przepiękne prace!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  36. Fantastyczne prace. Iwonko, a tym bieżnikiem i podkładkami to powinnaś zgarnąć główną nagrodę w konkursie. :) Trzymam kciuki!

    OdpowiedzUsuń
  37. fantastycznie się prezentują Twoje prace Iwonko! a świąteczny komplecik niesamowity! wspaniała ozdoba stołu. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Cudowne prace,nie miałabym tyle cierpliwości.

    OdpowiedzUsuń
  39. podziwiam ilość i niesamowite wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Piękne prace! Bardzo pomysłowy bieżnik i podkładki. Frywolitkowe kwiatuszki - urocze! A i śnieżynki niczego sobie ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. Zachwyciłaś mnie kompletem z podkładkami- wygląda cudownie. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  42. Iwonko, proszę o kontakt mailowy w sprawie bonu :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Iwonko, życzenia ciepłe jak tchnienie wiosny składam Ci w ten czas radosny. Niech wszystkie troski będą daleko, a dobro płynie szeroką rzeką 😊 Wesołego Alleluja!

    OdpowiedzUsuń
  44. Wspaniałe prace. Te kwiatuszki frywolitkowe cudo:)

    OdpowiedzUsuń
  45. Piękne frywolitkowe cacuszka,a bieżnik i podkładki są niesamowite,
    i takie radosne,jak Wielkanoc :)

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję, że jesteście, zaglądacie, wspieracie, komentujecie...